8.11.2014

Today I choose joy.





Aloha babies! After knowing that I never achieve those things that I want to, like for example, upload my blog frequently, Ive just decided that I need to change that. This summer I realized that my luck of confidence has stopped me so much this past years, that I haven't done a lot of things that I wanted. Sometimes because I felt I wasn't good enough, sometimes because I didn't want to expose myself in public. Anyway, the final conclusion is that my blog hardly ever has reflect who I really am. And that is really sad.

So for me, is time to change. To embarrase myself (In a good way). To stop caring what other people think (I wrote a post a few months ago about this, you can read it clicking here). I haven't worked in my confidence since I wrote that post, and I simply don't like that. To work in what I really want no matter how hard is going to be.

When I read my older post, I notice 80% of them don't express what I really want to, and I upload thing that I like, but I do not love. And that is the big mistake. I want to upload something that my readers are going to like, but I never think of what is what I do like. And I don't know if I create good content or not, but doesn't matter if at the end YOU, the person who create it, don't believe in it.

So for months Ive been thinking of what I want. Is kind of hard for me to know since most of the time I want everything (hahahha but Im not kidding). My dad always tells me that I can't make everything possible and I can't be in two places at the same time. I ignore him since now, that I understand what he wanted to tell me. I need to focus. Not only in what I want, but in the way that I want to get it too. And college had helped me realized that a lot. (I will write about my college experience soon, or I hope so).

While I write this, I feel happy finally. Im having the biggest brainstorming that Ive never had. All this ideas that are coming to my mind about what I want to do in my blog make me smile. Because I feel that since I started my blog, today is the first time I have an "idea" of what I want to do on it.

I hope you will like what this is going to be, and don't worry, it will be up soon. So keep an eye on the blog and thanks for stopping by again!!





Aloha gente! Después de darme cuenta de que muchas veces no cumplo los objetivos que me marco, como por ejemplo actualizar el blog más frecuentemente, he decidido que necesito cambiar eso. Este verano me he dado cuenta de que mi falta de confianza me ha detenido mucho estos últimos años, y he dejado de hacer muchas de las cosas que quería por ello. A veces porque sentía que no era lo suficientemente buena, y otras porque simplemente no quería exponerme a ello. De cualquier forma, la conclusión es que en mi blog raramente he reflejado quien soy verdaderamente. Y eso es bastante triste.

Así que para mi es tiempo de cambio. De avergonzarme a mi misma (En el buen sentido). De parar de pensar en lo que la gente piense (Escribí un artículo sobre este tema hace unos meses, que claramente necesito volver a leer, y que podéis leer vosotros también pinchando aquí). De trabajar en lo que realmente quiero sin importar lo duro que va a ser.

Cuando leo mis post antiguos, me doy cuenta de que el 80% de las veces no expreso lo que realmente quiero, y subo aquello que me gusta, pero no apasiona. Gran error. Quiero subir aquello que vaya a gustar a mis lectores, pero olvido pensar en lo que me gusta a mi. No sé si el contenido es bueno o malo, pero no importa si al final TÚ, la persona que lo creas, no crees en ello.

Así que durante meses he estado pensando en lo que realmente quiero. Es algo difícil para mi ya que la mayor parte del tiempo lo quiero abarcar todo ( Podemos reinos pero no es broma en el fondo). My padre siempre me está diciendo que no puedo tenerlo o hacerlo todo, y que no puedo estar en los sitios al mismo tiempo. Le he estado ignorando hasta ahora que entiendo que es lo que realmente me quería decir. Necesito centrarme. No sólo en lo que quiero, sino en la manera en la que quiero conseguirlo. Y la universidad me ha ayudado mucho a darme cuenta de esto (Espero pronto escribir sobre mi experiencia universitaria el primer año). 

Mientras escribo esto, me siento feliz finalmente. Estoy teniendo una de las mayores lluvias de ideas que he tenido. Todas las que me vienen a mi mente acerca del blog me hacen sonreír. Porque por primera vez desde que comencé el blog, siento que por fin tengo una "idea" de lo que realmente quiero hacer con él.

Espero que os guste lo que va a pasar, y no os preocupéis, empezará pronto. Así que mantener un ojo en el blog y gracias por pasaros un día más!!