viernes, 13 de febrero de 2015

Friday video recommendation

ITS FRIDAYYY!!!!

How´s everyone doing? Anyone as excited as I am to be so close to the weekend? Well, if there´s any of you that isn't as much as I am, today I bring you a video that is gonna cheer you up. The most important lesson that I found in it is that you have to live every moment of your life like is the last one. I know people say this millions of times, but, Do they really mean it? Do they know how? 
When I found this guy´s video, I was in the middle of my finals periods. I get really frustrated and anxious in that time, and this video helped me a lot. I can't let normal things influenced me like they do. So, what if you fail an exam, even if you studied like crazy for it? Well, of course is frustrated and  you get really disappointed, but, think about it: Did the world stop, the sun stop shining or someone died because of that?
I know you all know the answer of this.

While I write this, I realized there´s a lot more I would like to write and say about this topic. So it will be two post about that theme.
But for now, here I leave you the video. I hope you like it, and even its kind of long (8 minutes) I promise you will enjoy every second of it. I would love to know your thoughts about it, so please let me know in the comments section please!



ES VIERNESSS!!!!!!!

¿Cómo está todo el mundo? ¿Alguien tan emocionado como yo por lo cerca que está el fin de semana? Bueno, si alguno de vosotros no lo está, aquí os dejo un video que os va a alegrar seguro. La lección más importante que he sacado es que tengo que vivir cada momento de mi vida como si fuese el último. Sé que esto lo dice la gente millones de veces, ¿Pero de verdad creen en ello? ¿Saben al menos como hacerlo? 
Cuando encontré el video de este chico, estaba en medio de mis exámenes finales. Me frustro y a veces tengo incluso un poco de ansiedad en esta época de exámenes, y este video me ayudó muchísimo. No puedo dejar que cosas tan mundanas me influyan de la forma en la que lo hacen. Así que, ¿Qué pasa si suspendiste un examen, incluso aquel al que dedicaste un montón de tiempo? Por supuesto nos enfadaremos y estaremos disgustados, pero, pensemos acerca de ello: ¿Se para el mundo, deja el Sol de brillar o muere alguien por ello?
Creo que todos conocemos la respuesta a esto.


Mientras escribo esto, me doy cuenta de que hay un montón de cosas más que me gustaría decir sobre este tema. Así que voy a escribir dos post más sobre esto.
Pero por ahora, aquí os dejo el video. Espero que os guste, y aunque es un poco largo (8 minutos) os prometo que vais a disfrutar de cada minuto. Me encantaría conocer vuestros pensamientos sobre él, así que dejarme cualquier apunte que queráis hacer en los comentarios porfa!