miércoles, 11 de febrero de 2015

shitty days





Today is one of those days that I wake up and the universe decided it wasn't going to be my day. I am mad, angry, furious, disappointed and frustrated. I wish I could go back to bed and start the day again. No one knows how badly I wish I could do that. Ive been trying to study for two hours and forget about shitty things that had happened today, without succeed. 


And suddenly something happen. Something that I wasn't expected, of course, but that I was needing. Because maybe universe isn't against me, and it simply wanted to teach me a lesson. To help me see how´s there for me no matter what. 

My sister came to my room. She´s thirteen years old. Last week, she had to write a love letter to someone she loves for a class project, in honor of Valentine´s Day. And guess who she wrote that letter to. Yes. She wrote it to me. And its one of the most beautiful presents she has ever gave me. When the teacher corrected it, she told my sister to show me the letter, because "Your sister deserve to know how much you love and care about her". Oh Lord, this letter has changed my whole day.

I keep being mad with myself because a mistake I made earlier today, and I keep being disappointed about some things. But the letter, and of course, my sister, gave me the power for focusing in other stuffs and forget about it. She made me smile and cry of happiness, and remember me that love is stronger and powerful than any other feeling in the world.

I write this because sometimes I find therapeutic writing about bad experiences, and helps me find a lesson when I can't see it clearly. But I also wanted to write about it because sometimes we are so egocentric we forget about the world that´s goes around us. We get stuck in our own business and forget that there are things way worse and we should feel happy in our position. And we forget that at the end of the day, the most important thing is that we are lucky enough to have warm hearts that care about us and give us love unconditionally.

Turns out that at the end I have to thank the universe.....



Hoy es uno de esos días en los que te levantas y te das cuenta de que el universo decide que no va a ser tu día. Estoy cabreada, desilusionada, frustrada, decepcionada y furiosa. Desearía poder volver al momento en el que me he despertado y empezar el día de nuevo. Nadie sabe cuanto lo deseo. He tratado de estudiar durante dos horas sin éxito, porque no podía concentrarme pensando en todas las mierdecillas (con perdón) que me han pasado el día de hoy.

Y de repente algo ha pasado, Algo inesperado, por supuesto, pero que realmente necesitaba. Porque quizás el universo no estaba en mi contra, sino que simplemente quería darme una lección. Enseñarme quien está ahí para mi sin importar lo que pase.

Mi hermana ha entrado en mi habitación. Tiene trece años. La semana pasada tuvo que escribir una carta de amor para un proyecto de clase celebrando el día de San Valentín. Y adivinar a quién le escribió la carta. Sí. Me la escribió a mí. Y es uno de los regalos más bonitos que jamás me ha hecho. Cuando la profesora se la corrigió, la dijo que me la enseñara, porque " Tu hermana se merece saber cuando la quieres y te importa". Oh Señor, esta carta me ha cambiado el día.

Sigo estando enfadada por un error que he cometido hoy, y sigo estando en desacuerdo con otras cosas. Pero esta carta, y por supuesto, mi hermana, me han dado la fuerza para centrarme en otras cosas y olvidarme de ello. Me ha hecho reír y llorar de felicidad, y ha conseguido que recuerde que el amor es más fuerte y poderoso que cualquier otro sentimiento.

Escribo esto porque me resulta muy terapéutico escribir sobre malas experiencias, ya que me ayuda a sacar una lección o enseñanza cuando no lo consigo fácilmente. Pero también quería escribir sobre ello porque a veces somos tan egocéntricos que olvidamos el mundo que nos rodea. Nos atascamos en nuestros propios asuntos y no nos damos cuenta de que hay cosas mucho peores y que deberíamos sentirnos felices por la posición que tenemos. Y olvidamos que, al final del día, lo más importante es saber que somos lo suficiente afortunados como para tener corazones cálidos a nuestro alrededor que se preocupan por nosotros y nos dan amor incondicionalmente.

Para que al final tendré que darle las gracias al universo....