miércoles, 11 de marzo de 2015

thoughts 4.03.2015





Exactly a week ago, I was studying at midnight, and this song from Ludovico Einaudi started playing in Spotify. It inspire me so much that I wrote a little text while I listened to the song. Hope you like it!!

Exactamente hace una semana, estaba estudiando a medianoche y esta canción de Ludovico Einaudi empezó a reproducirse en Spotify. Me inspiró tanto que escribí un pequeño texto mientras la escuchaba. Espero que os guste!!





And I open my eyes. The world is spinning under my feet, and if I look to the ground vertigo controls me. I close my eyes. I breath in deeply, feeling how the air opens a road though my lungs, fierce, self-confident, strong. And I open my eyes. I look up. I feel how confidence takes over me, my heart beats intensely, and I feel I can do anything. I take the first step. I totter a little, but that doesn't make me want to stop. I take the needed time for get my balance back. And I start walking. At first is not easy, I keep tottering, but slowly but surly I am able to walk firmly and lightly, and thats allows me to go faster. Easily. I don't look back. I don't need to look back. We are alone. My road and I. He asks me to choose, to take the correct path. And that´s what I do. I continue to not looking back, even tho sometimes the path wasn't the correct one. But that allows me discover new ones, full of light and waiting for my footstep to leave a mark in the ground. And then I smile. Because I realized that the road can be complicated, unexpected, long and though, but also entertaining, cheerful and uncertain.

I close my eyes. I take a deep breath, and I feel how all of those footsteps, all of those experiences, come inside me, open a way for feelings and emotions. I take 5 seconds. Maybe 10. Vertigo doesn't exist anymore. Just an enormous attitude to keep walking.
And then, I open my eyes.


Im sorry if this didn't make a lot of sense, but I wrote the original text in spanish and some things are difficult to translate for me. Anyway, I hope you enjoy it and make you keep walking, no matter what.

Inspiration come from the song by Ludovico Einaudi-- The Earth Prelude (minutes 3:09- 5:02)



Y abro los ojos. El mundo gira bajo mis pies, si miro al suelo el vértigo me inunda. Cierro los ojos. Inspiro profundamente, sintiendo como el aire se abre camino hacia mis pulmones, feroz, seguro, fuerte. Abro los ojos. Levanto la mirada. Siento una oleada de confianza invadir mi interior, el corazón late con fuerza, se siente capaz de cualquier cosa. Doy el primer paso. Me tambaleo un poco, pero eso no me puede hacer parar. Tomo el tiempo necesario para recuperar el equilibrio. Y avanzo. Al principio despacio, con trompicones, pero poco a poco un paso firme y ligero me permite avanzar mejor. Con más soltura. No miro atrás. No necesito mirar atrás. Estamos solos. Mi camino y yo. Me pide que decida, que tome el camino que crea conveniente. Y así lo hago. Sigo sin mirar atrás, a pesar de que a veces el camino no era el más adecuado. Pero eso me ha descubierto otros caminos, llenos de luz y esperando que mis pisadas quedasen marcadas en su suelo. Y entonces sonrío. Porque descubro que el camino puede ser complicado, inesperado, largo y duro, pero también entretenido, alegre e incierto.
Cierro los ojos. Inspiro hondo, y siento como todas esas pisadas, todas experiencias, entran en mi, abriendo paso a una oleada de sentimientos y emociones encontradas. Me doy 5 segundos. Quizás 10.  Ya no existe el vértigo. Sólo unas ganas tremendas de continuar caminando.
Y abro los ojos.

Inspiración: Ludovico Einaudi- The Earth Prelude. (minutos 3:09 - 5:02)