4.03.2015

unexpected adventures




Aloha guys! Two nights ago, while I was writing my last post (you can read it by clicking here) my aunt (the most adventurous person I know) call me and asked me if I wanted to go with her for a walk in the mountains. I had to choose between studying criminal law, or go with her and explore /spent the day connected with nature. We all know what I chose.

Aloha gente! Hace dos noches, mientras que escribía el post anterior (lo podéis leer haciendo click aquí) mi tia (la persona más aventurera que conozco) me llamó y me preguntó si quería ir a hacer una ruta con ella por la montaña al día siguiente. Tenía que decidir quedarme y estudiar derecho penal o ir y pasar la mañana explorando y en conexión con la naturaleza. Todos sabemos qué elegí.












So I woke up extra early (7:30, when the alarm sounded I wanted to kill myself for saying yes without thinking), get dressed and went to her house. I had a quick breakfast there, and before 9 o clock we were already on the road. When we arrived, there was snow everywhere. And ice. And the sole of my hiking boots were really wasted because I used them so many times. As a conclusion, I fell. Of course. And it has nothing to do with being a little bit clumsy or anything like that, lets be clear on that.

Anyway, I had an awesome time. When my aunt and I are together, we are all the time joking and laughing about ourselves, so its always a good therapy for me spent time with her. After four hours of hiking, slipping, almost falling and admiring the views, we finished the route. We were starving by that time, so we went eating with another aunt that lives 10 minutes away from there, and it was the perfect end for a great morning. She (and my uncle, but he was working and we couldn't see him unluckily ) have 4 dogs, that I love to death and haven't seen in a few months, so we cuddle all together (hair everywhere of course, since they are big and really really hairy. )
Leaving wasn't easy, because I hate leaving that house. The dogs and I get really sad.(Its serious, they spent the rest of the day layer down when I leave) But we had to go since I have to study a little, take a shower and meet my grandparents for dinner.





Since I know my aunt reads my blog, I just want to finish this post by saying her thank you so much for those unexpected adventures, like this one, that makes my life ten times better. I love you to the moon and back. Back and force. Non stop.





Así que me levanté super pronto (7:30, y en el momento que sonó la alarma quise matarme por haber dicho que sí sin pensar), me vestí y fui a su casa. Allí desayuné rápidamente, y antes de las 9 ya estábamos en la carretera. Cuando llegamos, había nieve en todos lados. Y hielo. Y las suelas de mis botas de montaña estaban súper gastadas del uso. Como conclusión, acabé cayéndome. Estaba claro. Pero no tiene nada que ver con el hecho de ser un poco torpe ni nada por el estilo, dejémoslo claro.





De cualquier forma, me lo pasé genial. Cuando mi tía y yo estamos juntas, siempre estamos haciendo bromas y riéndonos de nosotras mismas, así que para mí es una buena terapia pasar tiempo con ella. Después de cuatro horas de caminar, escurrirnos, estar a punto de caernos y admirar las vistas, acabamos la ruta. Estábamos súper hambrientas, así que fuimos a casa de otra tía, que vive a 10 minutos de allí a comer con ella. Ella (y mi tío, pero estaba trabajando y desafortunadamente no pudimos verle) tienen 4 perros que quiero a rabiar y que no había visto en un par de meses, así que nos pasamos todo el día dándonos mimos todos juntos (había pelo por todos lados, ya que son grandes y peluditos a más no poder).
Irnos no fue fácil, porque odio irme de esa casa. Tanto los perros como yo nos ponemos bastante tristes (Va en serio, se pasan el resto del día tumbados cuando me voy). Pero teníamos que irnos ya que yo tenía que estudiar, darme una ducha y reunirme con mis abuelos para la cena.




Ya que sé que mi tía lee siempre el blog, quiero terminar el post dándole las gracias por estas aventuras inesperadas, que hacen que mi vida sea 10 veces mejor todavía. Te quiero de aquí a la Luna. Ida y vuelta. Sin parar.