miércoles, 18 de noviembre de 2015

go with the flow.







Last week was a bad week for me. My grades weren't as good as I expected and I had to deal with a few personal problems. So one of my best friends, who always know when I need to see him without me telling anything, spend Friday afternoon with me, having coffee and letting me talk about my problems, like if he didn't have enough with his problems...
So at one point, he said something I haven't been able to forget since then : "You demand yourself more than anybody else can ever demand you. The problem you have is that when the exam come, you are already so tired of studying and stressing that you dont do the exam as good as you can. You are exhausted by then. You need to focus in college, but at the same time, relax with your hobbies. C´mon, you have so many! For example, paint or work on your blog. That a good way to dis-stress. Why dont you start working again in your blog? That really could help you."

He was so right I was shocked. This year I focused so much in my studies that I let the blog in a second position. At first I wanted to think deeply about the direction I wanted to give to the blog: what I wanted to share, how,etc... And then I told myself that it was going to be a lot of time and i should put my studies first.  But instead of helping me getting better grades, Im so frustrated spending the whole day studying and not letting myself enjoy what I like the most, that the majority of the days I feel really sad and nervous inside, and I dont even know why.

So Im back. Of course my studies will continue being in the first place, but I won't get so into it that my life will be only about studying. My friend was right: the more creative I get, the easiest I go also in my studies.
No more words since I wanted this to be short (but as I continue writing im feeling that it won't be possible). Ive been wanting to get back on the blog for weeks now. I never find the words to say or the photos to share. Now I realize it doesn't matter. Im gonna let it flow and simply be myself. Thank you so much for those who stick with me during this time, and I really hope you enjoy what´s about to arrive here.





La semana pasada no fue muy buena para mí. Mis notas no fueron tan buenas como esperaba y tuve que lidiar con un par de problemas personales. Uno de mis mejores amigos, que sabe cuando le necesito sin que medie una palabra, me propuso pasar la tarde del Viernes con él, tomando café y dejándome contar mis problemas, como si el pobre no tuviera bastante con los suyos...
En un punto de la conversación, me dijo algo que no he olvidado desde entonces: "Te exiges más a ti misma que lo que pueden llegar a exigirte los demás. El problema es que cuando llega el examen, estás tan cansada de estudiar y estresarte que no haces el examen tan bien como deberías. Porque estás exhausta. Necesitas centrarte en la universidad, pero al mismo tiempo, relajarte con tus hobbies. Además de que tienes un montón! Por ejemplo, podrías pintar o trabajar en tu blog. Esa sería una buena manera de desestresarte. ¿Por qué no vuelves a trabajar en el blog? Podría ayudarte de verdad."

Tenía tanta razón que me quedé sorprendida. Este año me he centrado tanto en los estudios que he dejado el blog en un segundo plano. Al principio era porque quería pensar profundamente la dirección que quería darle al blog: Que compartir, como,etc... Y después me dije a mi misma que me iba a llevar demasiado tiempo, y que los estudios iban primero. Pero en vez de ayudarme a conseguir mejores notas, estoy tan frustrada por pasarme el día estudiando y no permitiéndome disfrutar de lo que mas me gusta que la mitad de los días me siento triste y nerviosa, a veces sin saber ni por qué.

Así que he vuelto. Por supuesto mis estudios seguirán en primer lugar, pero no dejaré que mi vida se base en estudiar solamente. Mi amigo tenía razón: Cuanto mas creativa estoy, mejor llevo los estudios. 

Voy a parar aquí porque quería que este post fuese cortito (Parece que no va a ser posible). He querido volver al blog desde hace semanas, pero nunca encontraba qué decir o qué fotos compartir. Ahora, me he dado cuenta de que da igual. Es mejor dejarlo fluir y ser yo misma. Muchas gracias a aquellos/as que habéis seguido aquí durante este tiempo, y espero que os guste lo que está por llegar.


Aloha,

Andrea.